查看: 11836|回复: 9

波兰已经证实中国联合体放弃A2高速公路建设,将面临7亿4千万兹罗提索赔。

[复制链接]
扫一扫,手机访问本帖
发表于 2011-6-3 21:56:55 | 显示全部楼层 |阅读模式
波华资讯微信公众号
Chińczycy się poddają. Już nie chcą budować A2.
AUTOSTRADA DO WARSZAWY NA EURO 2012 NIE DOJEDZIE?
TVN24
Chińskie konsorcjum Covec poinformowało o zamiarze zrezygnowania z dalszej budowy autostrady A2 między Strykowem a Konotopą. Taką informację przekazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
- Chińskie konsorcjum poinformowało nas o zamiarze zerwania umowy - mówił na antenie TVN24 zastępca dyrektora GDDKiA Andrzej Maciejewski. Według jego słów Covec poprosił o rozmowy, które miałyby umożliwić prowadzenie dalszych robót. Jak zapewnił, Dyrekcja jest na takie rozmowy otwarta, żeby dać stronie chińskiej szanse na spełnienie żądania wyrażonego w ultimatum. Spotkanie miałoby odbyć się w przyszłym tygodniu.

To odpowiedź na ultimatum
Premier Tusk grozi Chińczykom
Premier grozi chińskiemu konsorcjum, które doprowadziło do przerwania prac... czytaj więcej »
Maciejewski: Poinformowaliśmy podwykonawców o procedurze odzyskania pieniędzy (TVN24)


Jak dodał Maciejewski, chińskie oświadczenie nastąpiło po postawieniu wczoraj konsorcjum ultimatum, które w którym Dyrekcja domagała się przedstawienia planu naprawczego dla budowy. Zostało ono sformułowane, bo od wielu tygodni prace na "chińskich" odcinkach budowy praktycznie stanęły, a podwykonawcy skarżyli się, że nie otrzymują należności za wykonane prace.
Znów blokują "50". Chińczycy nie płacą
Kolejna blokada drogi krajowej nr 50. Podwykonawcy chińskiego konsorcjum,... czytaj więcej »


Przedstawiciel GDDKiA powiedział, że wczoraj odbyło się spotkanie z podwykonawcami, na którym poinformowano ich o procedurze odzyskania pieniędzy.

Musiałby zdarzyć się cud?
Andrzej Maciejewski: Wystarczy sumienna praca, a autostrada będzie na czas (TVN24)


Rozmówca TVN24 dodał, że trudno obecnie mówić o przyczynach tak znaczącej utraty płynności finansowej przez chińskie konsorcjum. - Strona chińska zapewniała nas o zgromadzonych własnych środkach w wysokości 300 milionów złotych. Okazało się, że to oświadczenie nie miało potwierdzenia w rzeczywistości - mówił dyr. Maciejewski.
Budowlańcy na A2 wciąż czekają na kasę
Prace na budowie autostrady A2 między Łodzią a Warszawą wciąż nie wróciły... czytaj więcej »


Podkreślił też, że fakt rozwiązania umowy upoważnia Skarb Państwa do wystąpienia z roszczeniem wobec Covec na kwotę co najmniej 741 milionów złotych.

Na pytanie, czy dla powstania autostrady w zaplanowanym terminie potrzebny jest cud, Maciejewski odparł, że "wystarczy tylko sumiennie, konsekwentnie i systematycznie pracować " i wtedy autostrada szybko będzie gotowa.

Autostrada A2 na mistrzostwa Euro 2012

Fragment autostrady A2 od Strykowa (woj. łódzkie) do Konotopy (woj. mazowieckie) ma być gotowy w maju 2012 r. i kosztować łącznie ok. 3,2 mld zł. Ten 91-km odcinek podzielono na pięć fragmentów: 29,2 km (Stryków - okolice Bolimowa), 16,9 km (Bolimów - granica woj. łódzkiego), 20 km (od granicy woj. łódzkiego do granic powiatu grodziskiego), 17,6 km (przez gminy Jaktorów i Grodzisk Mazowiecki) i 7,1 km (Pruszków - węzeł Konotopa).

Pierwszy i trzeci z nich buduje Covec, który wygrał przetargi oferując najniższą cenę.

Nie ma szans?

Możliwości dokończenia prac przed mistrzostwami nie widzi wiceszef sejmowej komisji infrastruktury Janusz Piechociński (PSL). - Lepiej sobie dzisiaj powiedzieć, że nie ma szans, aby na czerwiec przyszłego roku dokończono roboty na autostradzie A2. Ewentualne rozliczenie ministra Grabarczyka należy do premiera – tak doniesienia o zerwaniu umowy komentował w TVN24 na gorąco polityk Polskiego Stronnictwa Ludowego.

- Okazuje się że radość z oszczędzania oznacza problemy - dodał. Była to wyraźna aluzja do faktu, że chińskie konsorcjum wygrało przetarg oferując bardzo niską cenę - o połowę niższą, niż oszacowana w tzw. kosztorysie inwestorskim. Wielu specjalistów w dziedzinie budownictwa sugerowało wtedy, że cenowa oferta jest poniżej rzeczywistych kosztów.
发表于 2011-6-4 01:49:28 | 显示全部楼层
中海外有一周时间采取最终决策。其实其他段的施工方也日子不好过,当初他们的竞标价也差不多比波兰公路局的预算低一半,只是他们公司常驻波兰,有自己的设备,还有长期以来的供货方和合作伙伴,在波兰有一定的处事经验。而我们中海外在波兰一切从零开始,对各方事物估算严重不足。不过早在中海外之前,另外一段托伦段的高速公路,爱尔兰投标联合体在施工一段时间后也提出放弃。这之前还有弗洛兹瓦夫体育场的施工方被当地政府强行终止合同。现在热舒乎至乌克兰的那段高速公路建设也岌岌可危。所以不管结果如何,商业行为就是商业行为,不要有人借机把它上升到政治层面。胜败乃兵家之常事。波兰人再怎么搞,也没有在基础设施建设方面超过中国的机会。这次无非是给他们抓到了一个话柄,一根重拾民族自尊心的稻草而已。我们还是我们,他们没有机会的。
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-4 05:19:32 | 显示全部楼层
回复 2# yhc


人家波兰人根本就没想跟中国在基础建设方面做什么比较,只要要为2012的世界杯修好路。 生意就是生意,失败就是失败。既然事先知道自己的不足,何以要用那么地的价格来竞标??如果不是为了政治目的,谁会明知亏损而却要来往水里扔钱???明明是自己的失败,却为什么要来一个“把柄”之说???
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-4 19:22:38 | 显示全部楼层
我可以明确地说, 当初竞标时,中方联合体根本是为生意而来,而不是为政治而来,更谈不上明知亏损而恶意低价竞标,这都是后人自己的解读。应该说,当初华沙地铁二期中了第二标,没有拿下那个大项目,造成了中方联合体急于求成。所以说,当时的投标小组是有责任的,他们对波兰不了解,又不谦虚,只知己,不知彼,酿成了如今的后果,给国家造成了损失。
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-4 19:36:56 | 显示全部楼层
回复 4# yhc


    不要随意的把责任推到投标小组身上!请你用你的脑子想想,投标小组会有那么大的决策权?你是不是习惯了所有成绩都是XX的而所有责任都是下面的?
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-4 19:56:20 | 显示全部楼层
有些东西不是脑子想出来的。 我不相信你的脑子能想这么多,但希望你少主观,客观地了解事情的发展经过。决策者是在中国,但提供决策信息的投标小组,当初在波兰运作。
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-4 23:19:01 | 显示全部楼层
投标小组都是傀儡组成的决定好事国内的事,金钱外交的恶果
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-5 00:54:09 | 显示全部楼层
所有消息满天飞,都是推测。业主和承包商双方都很沉得住气,他们都有自己的发言人但是只字不提,这点,不得不佩服。搞的神秘莫测。
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-7 13:36:01 | 显示全部楼层
拿纳税人的钱打水漂,该跳楼啊呀。。。
回复

使用道具 举报

发表于 2011-6-8 18:10:53 | 显示全部楼层
外汇储备量大的目的就是要撒钱!
回复

使用道具 举报

您需要登录后才可以回帖 登录 | 加入我们

本版积分规则

办公地址|手机版|首页广告|关注微信|加入我们|合作伙伴|联系方式|民藏人|波兰华人资讯网

GMT+8, 2024-11-18 04:37 Powered by Discuz! X3.4 © 2001-2013 Comsenz Inc.

特别声明:本站提供网上自由讨论使用,所有个人言论仅代表网友本人观点,并不代表本论坛立场,本站不负任何法律责任转载本站内容请标明文章作者和出处! 网站地图:SITEMAP.XML

拒绝任何人以任何形式在本网站发表与中华人民共和国法律相抵触的言论

 

快速回复 返回顶部 返回列表